? ??????????????Red? ????? ?? ???Rating: 4.8 (40 Ratings)??40 Grabs Today. 21300 Total Grabs. ??????Previe
w?? | ??Get the Code?? ?? ?????Cherry Blossoms? ????? ?? ???Rating: 4.5 (13 Ratings)??27 Grabs Today. 11751 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????????? ????Easy I BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Tuesday, September 8, 2009

Doa Rasul Tercinta Dalam Syahru RaMAdHaN..

Doa Rasulullah saw di Malam Pertama Ramadhan...
Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang..Ya Allah, sampaikan shalawat kepada Rasulullah dan keluarganya
Segala puji bagi Allah yang telah memuliakan aku denganmu wahai bulan yang penuh berkah.

Ya Allah, karuniakan pada kami kekuatan untukmelaksanakan puasa dan melakukan qiyamul layl, kuatkan kaki kami, dan bantulah terhadap kaum yang kafir..
Ya Allah, Engkau Maha Esa makatiada anak bagi-Mu, Engkau Tempat berlindung maka tiada serupa bagi-Mu, Engkau Maha Mulia maka tiada sesuatupun yang memuliakan-Mu, EngkauMaha Kaya dan aku fakir, Engkau Maulaku dan aku adalah hamba-Mu,Engkau Maha Pengampun dan aku adalah pedosa, Engkau Maha Pengasih danaku pelaku kesalahan, Engkau Khaliq dan aku makhluk, Engkau Hidup danaku mati. Aku mohon pada-Mu dengan rahmat-Mu agar Kau ampuni daku,kasihi daku, dan maafkan daku. Sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atassegala sesuatu.

0 comments: